חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
JAKOV - תוסף קולגן: כל מה שאת צריכה לדעת על קולגן פלוס

7 דברים שחשוב לדעת על קולגן טבעי

1. מה זה קולגן וממה הוא מורכב?

קולגן הוא חלבון.
ליתר דיוק, קולגן הוא החלבון המבני החשוב ביותר בגוף. קולגן מופיע בעיקר ברקמת חיבור, מתנהגת כמו פיגום גמיש ומעניק לרקמות כמו עור, ריאות, כלי דם, סחוס, עצמות, גידים ורצועות את האלסטיות שלהם, עמידות לקרעים ועמידות בלחץ.
קיימים סוגי קולגן שונים, נכון להיום ידועים למדע 28 סוגי קולגן.
קולגן סוג I מופיע בתדירות הגבוהה ביותר אצל יונקים. המאפיינים של סוגי הקולגן קובעים את התפקיד שהם ממלאים בתא או ברקמה, למשל:
קולגן I נמצא  בעור, גידים, עצמות, דנטין, פאשיה, ואיברים פנימיים
קולגן II נמצא בסחוס, גוף העין הזגוגי
קולגן III נמצא בעור, ברחם, בכלי הדם
קולגן IV נמצא בגלומרולי כליה, עדשות עיניים, שיכבה בסיסית של תאי אפיתל ואנדותל קולגן  V נמצא בשכבה הבסיסית של תאי שריר חלקים ומפוספסים.

2. מה ההבדל בין קולגן, ג'לטין וקולגן הידרוליטי?

כאשר מרתיחים קולגן, הקשר בין שלוש שרשראות האלפא המרכיבות אותו מתמוסס. לאחר מכן הן מתקיימות בנפרד ויכולות להתעצב כג'ל. ג'לטין הוא "קולגן מבושל". ניתן לייצר את הג'ל גם בעזרת חומצות או בסיסים. מקור הקולגן – רקמות של בעלי חיים ותהליך החילוץ – טמפרטורה, זמן, ערך חומצי – PH הם הקובעים את אורך שרשראות הפוליפפטיד ואת תכונות הג'לטין. ג'לטין המיוצר מרקמת כריש מתנהג אחרת מג'לטין המיוצר מרקמת חזיר. ג'לטין נוצר גם לאחר קירור ציר עצמות טרי. אם ג'לטין מחולק עוד יותר ברמה האנזימית, נוצר קולגן הידרוליטי, אבקה המתמוססת היטב בנוזלים חמים וקרים.בטח את שואלת איך ניתן להחזיר לגוף את הקולגן?
אחת הדרכים המהירות, הפשוטות והיעילות ביותר לצרוך קולגן בכמות גבוהה ונכונה היא באמצעות תוספי תזונה המכילים קולגן.
תוספים אלו מגיעים בצורת אבקה או בכמוסות, ונוטלים אותם באופן יומיומי.

3. מה תורם ליצירת הקולגן?

שני מרכיבים נדרשים לייצור של קולגן בגוף:
חומצות אמינו
וויטמין C  המשמש כזרז לאנזימים הבונים קולגן.
מי שבקיא בהיסטוריה הימית יודע שהיו תקופות בהן מלחים איבדו את השיניים ואת השיער אחרי כמה חודשים בים. הם סבלו מדימום בחניכיים ובעיות עור, ניוון שרירים וכאבי עצמות, אלה הם למעשה הסימנים של צפדינה, מחסור בוויטמין C המוביל לשינוי בקולגן.
רק צריכת כרוב כבוש עשיר בוויטמין C עצרה את המחלה הימית האימתנית.
אם הגוף חווה מחסור בוויטמין C  נוצר מצב בו מבני הסליל המרכיב את הקולגן אינם יציבים ומתפרקים בטמפרטורות של מעל 20 מעלות צלזיוס. לכן, מומלץ גם כיום, לשלב מזון עשיר בחומצות אמיניות כמו בשר, דגים, ביצים ומרק עצם עם מזון עשיר בוויטמין C כדי לאפשר יצירת קולגן מיטבית.
למזונות עשירים באבץ, סיליקון ונוגדי חמצון, כמו רוז היפ (פרי הורד), אובליפיחה, גרעיני דלעת או דוחן, יש השפעה תומכת,
גם הם מקדמים היווצרות קולגן ומעכבים את פירוקו.

4. מה תורם להרס קולגן?

השפעות סביבתיות וגורמי אורח חיים שונים תוקפים את מחסן הקולגן בגוף: מעל לכל תהליכי הזדקנות, מתח, אור שמש חזק, עישון ומחלות כרוניות.
ייצור הקולגן מאט עם העלייה בגיל וכתוצאה מכך העור מאבד מהאלסטיות שלו, העצמות נעשות יציבות פחות, השיער נעשה דק יותר, הראייה נחלשת ועלולות להופיע בעיות במפרקים. סינתזת הקולגן יורדת גם עם ירידת רמות האסטרוגן. כתוצאה מכך העור מתקמט ומתייבש יותר ויותר במהלך גיל המעבר.
גם מחלות כרוניות ומתח יכולות להוביל לפירוק מוגבר של קולגן. 

5. כיצד ניתן לנטרל באופן טבעי אובדן קולגן?

אם ברצונך לחדש את מאגרי הקולגן בגופך, עליך לבחור במזונות עשירים בקולגן שנמצא בעיקר בעצמות, במפרקים ובעור של בעלי חיים:
מח עצמות, סחוס, גידים של בקר
זנב שור
רגלי עוף
עור סלמון, עור עוף
ג'לטין מעור ועצמות בקר או עופות ומשמש לעיבוי מזונות עשירים במים
מרק עצם של בקר, עוף, דגים
קולגן זמין כיום גם כאבקה, בכמוסות, טבליות או אמפולות לשתייה, קולגן לנטילה דרך הפה מסיס בקלות במים.

6. האם קיים קולגן צמחוני או טבעוני?

קולגן מיוצר רק מרקמות של בעלי חיים, ולכן אין קולגן צמחי או טבעוני.
אולם קיימות בשוק אלטרנטיבות לצמחונים, טבעונים או לאלו הסובלים מאלרגיה לקולגן מהחי:
קולגן המופק ממדוזות
מכיוון שלמדוזות אין מערכת עצבים, הן נחשבות כמקור מקובל לקולגן בקוסמטיקה טבעית וצמחונית.
חומר דמוי קולגן מתקבל ממעטפת הזרע של תורמוס לבן (המכונה "קולגן"), שנועד להגביר את ייצור הקולגן בעור ומשמש במוצרים קוסמטיים טבעיים.
צמחים המכילים חומצות אמינו תורמים רבות ליצירת קולגן וויטמין C  כגון:
בוטנים, גרעיני חמניות, שומשום, פרג, זרעי קנביס, פתיתי שמרים עשירים גם בגליצין וגם בפרולין. שלבו אותם עם מאכלים עשירים במיוחד בוויטמין C כמו אבקת אקרולה, אבקת רוז היפ, אובליפיחה, זרעי סרפד, באובב (אבקה) או גויאבה, רצוי לשלבם בקערת ארוחת בוקר: מוזלי, דייסה, שייק, או כתוספת לסלט.
אם אתם נמנים על אוהדי הפטריות, הן מקור נוסף להגברת ייצור הקולגן. פטריות כמו שיטאקי, צ'אגה, זקן קיפוד ואחרות עשירות במיוחד בנוגדי חמצון.

7. כיצד מעודדים ייצור קולגן?

לא משנה איך תבחרו להכניס קולגן לגוף, אם זה במרק, ג'לטין, אכילת עוף עם העור או אבקת קולגן, בסופו של תהליך, הקולגן מתחלק לחתיכות קטנות יותר
במערכת העיכול, נספג דרך המעי לזרם הדם ומשם מופץ לכל הגוף ומשמש להיווצרות קולגן חדש בכל רקמות החיבור ויש לכך השפעות ניכרות ונראות לעין,
למשל עור חלק יותר או פחות כאבים במפרקים. גם ברפואה משלימה ונטורופתיה יש התייחסות להשפעות החיוביות של קולגן.
אנחנו שואפים להיות הבחירה הברורה והמועדפת ללקוחות המעוניינים במוצרים המתקדמים ביותר, המעניקים פתרונות של יופי ובריאות מתוך האמונה שלכל האנשים מגיע להרגיש בטוחים בעצמם ובמראה שלהם. לכן שמנו לנו למטרה לפתח וליצר את המוצרים המתקדמים ביותר, האיכותיים ביותר והבטוחים ביותר.
קולגן פלוס 7 רכיבים מעניק לעורך מראה זוהר ובריא, יחד עם נפח, גמישות ומוצקות. ניתן לראות תוצאות לאחר שמונה עד ארבעה עשר שבועות.
כל מוצרי חברת ג'קוב מיוצרים בישראל בתנאי ייצור המאושרים על ידי משרד הבריאות. החברה רואה בשמירה והגנה על הסביבה והחי ערך עליון,
וככזו אינה מבצעת ניסויים על בעלי חיים.

דילוג לתוכן