הרכיבים של הקולגן שלנו

קולגן

קולגן הוא החלבון השכיח ביותר בגופו של האדם.
הוא מהווה בין 25% ל – 35% מכלל החלבונים בגוף וכ-80% מהחלבונים בעור הפנים.
הגוף יודע לייצר בעצמו קולגן וזקוק לשם כך לנוכחות של ויטמין C.
ככל שהאדם מתבגר יורדת באופן טבעי כמות ייצור הקולגן (כ 1.5% כל שנה מגיל 30) בגופו
וכתוצאה מכך תאי העור מאבדים נפח ונוצרים קמטים במקום שבו היה קודם קולגן.
כמו כן, השיער מתפצל ומתדלדל והציפורניים הופכות דקות ושבירות יותר.
במצב זה, ניתן וכדאי לתסף בקולגן ממקור חיצוני.
קיימים בשוק הרבה מאוד תוספי קולגן וחשוב לדעת כי הם יכולים להגיע ממקורות שונים – ישנם תוספים על בסיס קולגן טבעי כמו: תוספים על בסיס קולגן דגים או קשקשי דגים –
הם הנפוצים ביותר בתעשיית הקוסמטיקה, תוספים על בסיס קולגן תרנגולת,
תוספים על בסיס קולגן מיונקים כמו בקר ותוספים על בסיס קולגן צמחי..
בנוסף, ישנם גם תוספים מלאכותיים.
מכיוון שהסינתזה של קולגן בגוף טובה יותר בנוכחות ויטמין C , כדאי לצרוך תוסף קולגן אשר מכיל גם ויטמין C.
לפי מחקרים, לתוסף קולגן ממקור דגים יתרונות על פני תוסף קולגן מיונקים מכיוון שהתאימות הביולוגית והמטבוליזם הביולוגי שלו טובים יותר לגוף האדם. הוא גם קל יותר למיצוי מאשר קולגן מיונקים.

אבקת קולגן, איזה קולגן הכי מומלץ, כדורי קולגן, קולגן אבקה, קולגן וחומצה היאלורונית, קולגן וחומצה היאלורונית חוות דעת, קולגן טבעי, קולגן פלוס, תוסף קולגן תופעות לוואי

ויטמין C

משום מה נהוג לחשוב שתפקידו של ויטמין  C הוא "רק" לסייע לגוף להתגבר על הצטננות
או בהתמודדות עם שפעת.
זה דווקא נכון – אבל בהחלט לא הכל: ויטמין C  הוא אחד מהוויטמינים החיוניים ביותר לשמירה על הבריאות, המשתתף בלא פחות מ- 300 תהליכים בגוף האדם .
הוא משפר את מערכת החיסון ומסייע לתפקודה, מסייע לגוף לייצר נוגדנים ועוזר לספיגה יעילה יותר של  ברזל, אבץ וסידן.
ויטמין  C משתתף ביצירת קולגן,  הדרוש בין השאר, לבנייה של רקמות חיבור
ושמירה על מראה עור טבעי ובריא.
חשוב לדעת! רמת ויטמין  C בגוף איננה מצטברת, אלא הולכת ויורדת. כדי לסייע לשמירה על
הבריאות יש לצרוך את הוויטמין באופן קבוע באמצעות מקורות מזון כמו ירקות ופירות,
או באמצעות תוספי מזון איכותיים המכילים מינון אופטימאלי.

ויטמין C, אבקת קולגן, איזה קולגן הכי מומלץ

חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית הינה חומר המיוצר באופן טבעי בגוף שלנו וממלא תפקידים חשובים.
בפרט מבטיחה החומצה ההיאלורונית שמירה על נפח העור שלנו ועל הלחות שאצורה בתאים השונים. היא למעשה משמשת מעין קרם לחות פנימי המעניק מילוי בין תאי,
שומרת על המים ברקמות ומספקת לחות לעור.
החומצה ההיאלורונית היא אחד המרכיבים העיקריים במבנה העור שלנו ואחראית על שמירת רמת הלחות וכמות המים שבו, מה שמקנה לעור שלנו מראה, גמיש, מוצק ומלא לחות.
היום, יש הנוהגים פעמים רבות להתייחס אליה כדבר הקרוב ביותר להגדרה "מעיין הנעורים ".
מדוע אנחנו צריכות חומצה היאלורונית ?
כשאנחנו צעירות, הגוף שלנו מייצר חומצה היאלורונית לפי צרכיו,
וזו הסיבה שהעור שלנו מתוח, צעיר ורענן.
עם זאת, יכולת הגוף לייצר ולשמור על רמות חומצה היאלורונית טבעית יורדת ככל שאנו מתבגרות,  ומחקרים מצביעים על כך שהחל מגיל 30 רמת החומצה ההיאלורונית בגוף יורדת באופן משמעותי.
התוצאה של תהליך זה היא חוסר בלחות, סדקים, יובש וקמטוטים .
איך חומצה היאלורונית פועלת ?
דמייני לעצמך סדקים באדמה, ברגע שמשקים אותם הם נעלמים
והאדמה מקבלת מראה חלק ואחיד יותר.
בדיוק כך פועלת החומצה ההיאלורונית בעור שלנו.
החומצה ההיאלורונית סופחת נוזלים רבים וכך מאפשרת את המילוי בין התאים שלנו בעור ושומרת על רמת לחות גבוהה .
איך אפשר לקבל חומצה היאלורונית לגופנו ?
שיטת ה"נוטרי קוסמטיקה" עוסקת ברכיבי תזונה הניטלים דרך הפה ופועלים על שינוי קוסמטי מבפנים . השיטה החדשה הזו משנה את כללי המשחק ומציעה פתרון אמיתי ונוח לשימוש להחדרת החומצה ההיאלורונית והלחות שהעור שלנו זקוק לה כל כך.
הזנת הגוף בחומצה היאלורונית מבפנים גורמת לכך שהיא נספגת ממערכת העיכול לדם ומגיעה בסופו של דבר לעור דרך מערכת הדם והמערכת הלימפתית וכך אף מעודדת ייצור פנימי נוסף של חומצה היאלורונית ברקמות העור.
מחקרים מראים כי נטילה של חומצה היאלורונית במינון של 120 מ"ג ליום, בתוספת ביוטין, ויטמין C  ואבץ, שיפרה את מראה העור והעלתה את אחוז הלחות בעור כבר לאחר 40 יום .
לאחר 6 שבועות ניתן היה גם לראות השפעה ראשונית על מיצוק וקמטוטים .

חומצה היאלורונית - אבקת קולגן, איזה קולגן הכי מומלץ

ויטמין E

ויטמין E מפקד כקו אנזים בקרומי התאים והוא נוגד חמצון חזק המגן על קרומי התאים.
הוא משמש כחומר משמר נפוץ במוצרי מזון וקוסמטיקה.
הצורה הטבעית של ויטמין E פעילה משמעותית יותר ונספגת טוב יותר ברקמות.
ויטמין  E שייך למשפחת הוויטמינים המסיסים בשומנים. תפקידו העיקרי בגוף הוא נוגד חמצון, פעילות של רדיקלים חופשיים, אולם מעבר לכך הוא גם מוצא תפקיד בתהליך ייצור כדוריות הדם האדומות ומסייע בניצול ויטמין K.
מחסור בוויטמין E  הנובע מאי אספקה או מיכולת ספיגה מופחתת עקב בעיות בספיגת שומנים, עלול לגרום לחולשת שרירים, אובדן מסת שריר ובעיות ראייה. מחסור מתמשך עלו ל לגרום לבעיות בתפקודי כליה וכבד.
מעבר לרשימה נציין כי חלק ניכר מדגני הבוקר מועשרים בוויטמין  E
והם מהווים בהחלט מקור טוב.
על בסיס ניסויים רפואיים נקבע כי הכמויות המשמשות כאמצעי מניעה וטיפול לאדם בוגר
יעמדו על 400 עד 800 יחידות בינלאומיות ליום.

ויטמין E - אבקת קולגן, איזה קולגן הכי מומלץ

MSM

MSM הוא צורה של גופרית דיאטטית הקיימת באופן טבעי במזון הבא מבעלי חיים
או מירקות ופירות.
גופרית אורגנית נחשבת פעמים רבות כמינרל היופי.
היא שומרת על חדירות דפנות התא ובכך מקלה על כניסת חומרי תזונה לתאים ועל סילוק רעלים. הוספת  MSM תומכת בשמירה על גמישות התאים, העור וכלי הדם – שזה סמל הנעורים.
MSM   נדרש לייצור אחד מנוגדי החמצון העיקריים בגוף (גלוטטיון) שמהווה את החלק הכי חשוב במערכת סילוק הרעלים שלנו ועוזר לתקן סחוסים הרוסים ברקמות הגוף, ובכך מסייע לצורך החלמה מפציעות וטיפול בכאבי מפרקים.
 הוא נמצא בפירות, ירקות, בשר ומוצרי חלב אולם לרוב אנחנו לא מקבלים מספיק ממנו,
גם כי הקרקע לרוב דלה ב -MSM , ולכן ירקות ופירות לא אורגניים דלים גם הם.
MSM  נספג בקלות בגופנו, אבל עם הגיל, הריכוז שלו בגופנו יורד וניתן ואף רצוי להוסיף אותו.

MSM - אבקת קולגן, איזה קולגן הכי מומלץ

Q10

קואנזים ( CoQ10) Q10  הוא חומר, אשר נמצא כמעט בתוך כל תא בגוף האדם.
יחד עם תרכובות אחרות הינו חיוני ליצירת אנרגיה בתוך כל התאים .
יתר על כן, ידוע שיש לו תפקיד מהותי כנוגד חמצון חזק והגנה מפני נזק לתאים.
קוֹ אֵנְזִימים הם מולקולות שגורמות לאנזימים לעבוד ובעצם "מתניעות" את האנזים . הקואנזים הכרחי לפעולתו של האנזים, ולכן הוא מזרז את התגובה הכימית הרלוונטית .
ה  CoQ10 -מיוצר בכל תא בגוף והוא בעל חשיבות קריטית לייצור אנרגיה של רקמה בגופנו.
בנוסף, הוא מהווה נוגד חמצון רב עוצמה בכך שהוא מגן על מעטפת התאים וה DNA –
בפני נזקים חימצוניים.
ירידה ברמת קו – אנזים Q10 בגוף נגרמת עקב גורמים שונים –
התבגרות, מחלות, גורמים גנטיים ותרופות שונות.
גם חסרים תזונתיים שונים מקשים גם הם על ייצור קו אנזים  Q10 בגוף.
הירידה בייצור של Q10 מתחילה כבר בגיל 20 וכאמור, הוא לא נמצא בהרבה מזונות,
ובאלו שכן, הוא בכמויות קטנות.

Q10 - אבקת קולגן, איזה קולגן הכי מומלץ

ביוטין

ביוטין הוא תרכובת אורגנית המשמשת המשויך לקבוצת ויטמין B.
הוא משמש כקו אנזים ומצוי בעיקר בכבד, במוצרי חלב, בשמרים ובחלמון.
רמה נמוכה של ביוטין עלולה לגרום לתופעות עור אופייניות כיובש, סדקים בזוויות הפה,
צפורניים שבירות, שינוי בצבע השיער, ונשירת שיער.
.מתן ביוטין לנשים עם נטייה לציפורניים שבורות במשך 6 חודשים במינון יומי של 2.5 מיליגרם, עמד בבסיסם  של 3 מחקרים שפורסמו. בשניים מניסויים אלה, נמצאו ראיות סובייקטיביות של שיפור קליני ב- 67-91% מהמשתתפות, שהיו זמינות למעקב בתום תקופת הטיפול.
בניסוי השלישי נעשה שימוש במיקרוסקופ אלקטרוני סורק לבחון את עובי הצפורניים ואת מידת הביקוע שלהן. נמצא שעובי הצפורניים עלה ב- 25% , וביקוען פחת לאחר  טיפול בביוטין.
ביוטין נכלל בהרבה מוצרים קוסמטיים ותוספים המיועדים לבעיות שיער ועור.

ביוטין - אבקת קולגן, איזה קולגן הכי מומלץ